Mijn buren hebben een wespennest onder het dakraam, moeten ze hem weg halen, het geeft mij overlast?

Vorig jaar al bij hun verteld dat ik er last van had. Hun merken dat niet want zijn nooit in de tuin. Ik heb een zoontje die graag van de zomer weer in zijn zwembad wil, maar niet kan vanwege de vele wespen. Nu bemerkte ik dat het alweer heel druk is met de wespen en ze gaan weer naar de zelfde plek als vorig jaar. Wat moet ik hier mee aan??

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/61590/buren-wespennest/

Antwoorden (2)

Gemeente bellen of dierenbescherming die komen kijken en als er inderdaad gevaar dreigt halen ze deze weg op kosten van u buren.
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Ik denk niet dat ik de rekening zou betalen als de buren een instantie bij me langs sturen. Hoe zie je dat voor je?
Vorig jaar heb je duidelijk overlast gehad van wespen. Het lijkt dat de situatie zich herhaalt.
Weet je zeker dat de wespen afkomstig zijn van de buren? Zo ja, dan mag je verwachten dat de buren het nest uitroeien.
Waarom? Je hebt overlast van de ‘buren’. Overlast los je samen op.
Alleen weet ik niet hoe het contact met de buren is.....

Het beste kun je in gesprek gaan met de buren.
Ga niet meteen verwijten, de schuld bij hen leggen, boos worden.. Zelf zou ik kiezen voor de vraag hoe jullie dit samen kunnen oplossen.
Een oplossing is geeneens moeilijk. Je kunt een middel kopen (liefst spuiten) om de wespen te doden. Stel voor om het middel samen te bekostigen. Vaak is één keer behandelen afdoende. Doe dit wel veilig, niet zomaar beginnen!
Leven jullie echter in onmin, wordt het lastiger. Doe dan bijvoorbeeld een briefje door de brievenbus met het vriendelijke verzoek om medewerking. Kies dan ook voor de oplossende, niet verwijtende aanpak.
Lukt dat ook niet? Dan kun je de gemeente inschakelen.

Trouwens, de buren kunnen niet zeggen dat ze er geen last van hebben.
Mijn zus had een nest onder haar eigen dak. De wespen kwamen continu binnen. Soms zaten er wel tien tegelijk op de slaapkamer, terwijl de ramen gesloten waren.
Verder hebben wij hetzelfde meegemaakt met onze buren. De buurtjes en wij hadden ook continu wespen in de slaapkamer, omdat het nest onder de trespa zat.
Mijn zus en wij (met de buren) hebben het twee keer succesvol opgelost met spuiten.

Succes!}